Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Sport- ja outdoor-uutisia maailmalta

Haglöfs vaihtaa omistajaa

Haglöfsin omistajanvaihdoksesta on huhuttu jo jonkin aikaa. Nyt japanilainen Asics on myynyt Haglöfsin hongkongilaiselle pääomasijoitusyhtiö Lionrock Capitalille, joka on aiemmin sijoittanut nopeasti kasvaviin kulutustavarayhtiöihin. Sijoitusyhtiön tarkoituksena on hankkia tuotemerkkejä, joilla on potentiaalia kasvaa Kiinassa. Kaupan arvo on 10 miljardia Japanin jeniä. Kun Haglöfs siirtyi Asicsin omistukseen vuonna 2010, hinta oli 11,4 miljardia jeniä. Myynnin syynä on se, että Asics haluaa keskittyä pelkästään jalkineisiin.

Lähde:

https://www.sportfack.se/nyheter/20231221/haglofs-uppkopt-igen-lamnar-asics-efter-13-ar/

Urheilujätti Niken säästötavoite yli 2 miljardia dollaria

Ruotsalaisen Habit.se -verkkosivuston mukaan urheilujätti Nike aikoo toteuttaa seuraavien kolmen vuoden aikana noin 2 miljardin dollarin säästöt toimintojensa tehostamiseksi. Yhdysvaltalaisyrityksen liikevaihto oli viime vuoden marraskuussa päättyneellä 2023/2024 tilikaudella 13,4 miljardia dollaria. Tämä tarkoitti vain yhden prosentin kasvua edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Nike ilmoitti kustannussäästöistä ja toimintojen tehostamisesta osavuosikatsauksessaan. Kustannussäästöt on tarkoitus saavuttaa yksinkertaistamalla tuotevalikoimaa ja lisäämällä automaatiota.

Lähde:

https://www.habit.se/article/view/1072501/sportjatten_ska_spara_over_20_miljarder_kronor

Vähittäiskauppa houkutellaan vastuullisempaan toimintaan uudenlaisilla alennuksilla

Tunnettujen outdoor-brändien, kuten Patagonian, Klean Kanteenin ja Care Plussan, jakelijana tunnettu belgialaisyritys Elements on sitoutunut näyttämään innostavaa esimerkkiä yritysten yhteiskuntavastuusta. Antwerpenissä pääkonttoriaan pitävä perheyritys sai vastikään B Corp -sertifikaatin ja ottaa siihen liittyen käyttöön myös ns. vaikutusalennuksen vähittäiskaupalle. Alennuksen voivat saada käyttöönsä kevään 2024 ostokaudesta alkaen vähittäiskaupan yritykset myönteisten ympäristöponnistelujensa perusteella. Uudenlaisella alennuksella Elements pyrkii käynnistämään alalla kaivatun ketjureaktion yhteiskuntavastuun lisäämiseksi.

Lähde:

https://sustonmagazine.com/2023/12/08/outdoor-distributor-introduces-impact-discount-for-its-retail-customers/

Jaa uutinen