Uutiset
YouSport lopettaa – mutta Käsikirja jatkaa 2025
Viestintätoimisto Akvamariinissa tartuttiin innolla haasteeseen, kun urheilutoimiala pyysi toimistoa kustantamaan YouSport-mediaa vuonna 2018. Toimialan tuttuus kiinnosti ja kannusti alan yhteisen asian edistämiseen. Nyt ollaan kuitenkin
ISPO München – Urheilualan tärkeä kohtaamispaikka muuttuvassa ajassa
Joulukuun alussa järjestetty ISPO München 2024 keräsi jälleen yhteen urheilualan ammattilaisia, trendejä ja innovaatioita. Tapahtumaan osallistui 2 300 näytteilleasettajaa 50 maasta ja 55 000 kävijää
Muoti- ja urheilukaupan näkymät ovat laimeat
Muoti- ja urheilukauppa ry:n mukaan muoti- ja urheilukaupan näkymät Suomessa ovat edelleen laimeat. Kuluttajien ostovoima on supistunut inflaation, korkojen nousun ja syksyn arvonlisäveron korotusten seurauksena
Tässä ovat tuoreet Scandinavian Outdoor Award -palkinnon voittajat
Kansainvälinen outdoor-toimittajista ja varusteasiantuntijoista koostuva raati on taas perusteellisten testausten ja pitkien keskustelujen jälkeen valinnut syksy/talvi 25/26-sesongin Scandinavian Outdoor Awardin -voittajat. Tänä vuonna palkittiin viisi
Sport- ja outdoor-uutisia maailmalta, joulukuu
Urheilukaupan tulevaisuus – tekoäly, kestävyys ja personointi Urheilukaupalla on edessään uusi aikakausi, jossa teknologia ja kestävyys muokkaavat kuluttajien odotuksia. Innovatiivisten ratkaisujen myötä urheilukauppakin voi
Joulukuun tuoteuutuudet
Dachsteinin talvikengille ISPO Award -palkinto Dachsteinin uusi tekninen talvikenkä Arctic GTX palkittiin ISPO Awardilla. Kyseessä on jo toinen kerta, kun Dachstein-kenkä palkitaan kyseisellä palkinnolla.
Pyörätukkuri Huntteri teki viime vuonna positiivisen tuloksen – koronakrapula pyöräkaupassa väistymässä
Turkulainen Oy Huntteri Ab on Suomen johtava polkupyörien ja pyörätarvikkeiden tukkuliike sekä yksi Suomen suurimpia pyörien maahantuojia. Yritys tekee yhteistyötä niin itsenäisten polkupyöräkauppiaiden, urheiluliikkeiden kuin
Suomalaisten urheiluvälineiden ostot ennallaan – hinnan merkitys korostuu
Urheiluvälineiden ostotottumukset Suomessa ovat pysyneet tasaisena viimeisten kahden vuoden aikana, mutta erityisesti kuntourheiluun liittyvien välineiden kysyntä on kasvanut. Tiedot selviävät tuoreesta kuluttajille tehdystä ostopolkututkimuksesta. Nuoremmat
Kuntosalimuoti on ottanut tiukan jalansijan naisten pukeutumisessa
Naisten urheiluleggingsit levisivät suurenkin yleisön tietoisuuteen fitnessbuumin ensimmäisinä vuosina 2010-luvun alkupuolella. Joitain vuosia myöhemmin urheilutrikoiden suosion jatkuessa trikoomuodissa tapahtui uusi harppaus: pyllyrypytys. Hetkessä lukuisilla vaatemerkeillä
Amer Sportsin kurssi on heilunut rajusti Wall Streetillä
Suomesta alkunsa saaneen urheiluvälinejätti Amer Sportsin paluu pörssiin on ollut sanalla sanoen vauhdikas. Helsingin pörssissä lähes 50 vuoden ajan listattuna ollut Amer Sports takoo vuosi
Zalando laajentaa toimintarajoitteisille suunnatun valikoimansa urheiluvaatteisiin
Zalando laajentaa toimintarajoitteisille ihmisille suunnattua mukautuvan muodin valikoimaansa myös urheiluvaatteisiin. Ensimmäisen mukautuvan urheilumalliston Zalando lanseeraa omien tuotemerkkiensä Pier One Sports ja Even&Odd Active kautta Mukautuva
Sport- ja Outdoor-uutisia maailmalta, marraskuu
Ruotsalainen ulkoilumerkki laajentaa toiseen metropoliin Åresta kotoisin oleva ulkoilumerkki Klättermusen avaa nyt myymälän Pariisiin. Yrityksellä on jo myymälät Tukholmassa ja Lontoossa. Pariisin myymälä avautuu osoitteessa
Marraskuun tuoteuutuudet
Asics on julkaissut uuden NOVABLAST™ 5 -juoksukengän Uudessa NOVABLAST 5 -kengässä yhdistyvät ylivertainen mukavuus ja joustava askellus. Kengän uusimmat päivitykset tarjoavat energisen juoksukokemuksen kevyiden materiaalien
Vastaa kyselyyn Urheilukaupan Käsikirjan jatkosta!
YouSport-media lopettaa vuodenvaihteessa. Valitettavasti median tilaajakanta ja ilmoitustulot ovat liian matalat, jotta voisimme jatkaa sen tekemistä ja sivuston ylläpitämistä hakemistoineen ensi vuonna. Siksi lopetamme YouSport
Urheilu ja muoti kohtaavat Münchenissä ISPO 2024 -tapahtumassa – Oletko mukana?
Muodin ja urheilupukeutumisen yhtenäistyminen, ”athleisure”-trendi, on ollut yksi merkittävimmistä suuntauksista viime vuosikymmenellä. Perinteiset rajat urheilu- ja vapaa-ajan pukeutumisen välillä ovat hämärtyneet kuluttajien arvostaessa käytännöllisyyttä, mukavuutta