Koronan aiheuttamien huippuvuosien jälkeen urheilukauppa on edelleen laskusuunnassa, ja suomalaiskuluttajat ovat laittaneet viime vuotta vähemmän rahaa urheiluvaatteisiin ja -välineisiin.
Muoti- ja urheilukauppa ry:n tilastojen mukaan kaupan myynnin arvo kasvoi elokuussa 1,2 prosenttia ja myynti on laskenut viime vuodesta elokuun loppuun mennessä yhteensä 2,5 prosenttia. Jalkinemyynti sen sijaan on kasvanut vuoden alusta jopa kymmenen prosenttia. Pyöräkauppa oli elokuun loppuun mennessä laskenut 5,9 prosentilla verrattuna edelliseen vuoteen ja koko välinemyynti oli pudonnut 7 prosentilla. Lisäksi kuluttajien huoli hintojen noususta heikentää ostovoimaa ja Ruotsin kruunun heikko kurssi tekee maan verkkokaupoista houkuttelevan ostopaikan.
Sääriippuvainen urheilukauppa odottaakin talven saapumista koko Suomeen, koska varastot ovat edelleen liian suuret ja varastossa on monen sesongin tuotteita.