Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Varusteleka juhli 20-vuotista taivaltaan

Varusteleka juhli elokuussa 20-vuotista taivaltaan Helsingin Konalassa oman myymälänsä pihapiirissä. Kahdessa vuosikymmenessä Varusteleka on kasvanut yhden hengen ylijäämäkaupasta noin 60 henkilöä työllistäväksi armeijatavaran erikoisliikkeeksi, joka palvelee asiakkaita ympäri maailman. Yrityksen vuoden 2022 liikevaihto oli 23,13 miljoonaa euroa.

Varustelekan tarina alkoi vuonna 2003, kun sen perustaja Valtteri Lindholm päätti laittaa suomalaisen armeijaylijäämäkaupan rattaisiin vauhtia. Alkuun yritys toimi kerrostalon kellarivarastosta käsin toimivana verkkokauppana, jonka valikoimaan kuului parikymmentä Saksasta tuotua armeijaylijäämätuotetta.

Nykyään tuotevalikoima on kasvanut noin viiteen tuhanteen ja se kattaa ylijäämän lisäksi muita sotilas- ja ulkoiluvaatteita sekä -varusteita. Vuonna 2012 tuli myyntiin ensimmäinen omatuotannon tuote ja nykyään omien brändien osuus liikevaihdosta on jo noin 50 prosenttia.

Jaa uutinen