Suomessa suunnitelluista merinovillavaatteista ja -asusteistaan tunnettu North Outdoor on avannut ensimmäisen kivijalkaliikkeensä Helsingin Torikortteleihin.
Oululainen North Outdoor on kasvanut vauhdilla yhdeksi Suomen suurimmista vaateyrityksistä vahvan verkkokauppamyynnin ja jälleenmyyntiverkoston tukemana. Ensimmäisen kivijalkamyymälän avaaminen on ollut pitkään yrityksen sekä asiakkaiden toiveena.
– Torikortteleiden yli 200-vuotiaan talon upeat tilat henkivät erinomaisesti brändimme arvoja ja filosofiaa, North Outdoorin toimitusjohtaja ja omistaja Lauri Pyykönen kertoo yrityksen tiedotteessa.
Juhannuksen avautuneen myymälän suosio yllätti omistajat.
– Ensimmäisten kuukausien perusteella myymälän suosio on yllättänyt positiivisesti. Asiakkaita on riittänyt todella mukavasti viikon jokaiselle päivälle. Myös monet asiakkaat tulevat kokeilemaan tuotteita myymälään ja tekevät tilauksen myöhemmin verkkokaupasta, North Outdoorin myyntijohtaja ja omistaja Teemu Kattilakoski sanoo.
Haastavasta taloustilanteesta huolimatta North Outdoorin merinovillavaatteiden kysyntä on pysynyt jo pitkään tukevalla kasvu-uralla. Kevät- ja kesäsesongin aikana North Outdoorin liikevaihto on 50 prosentin kasvuvauhdissa viime vuoteen verrattuna. Myynnin positiivinen kehitys on mahdollistanut useita uusia investointikohteita. Yritys on tehnyt esimerkiksi mittavia investointeja Oulussa sijaitsevaan neulomoon sekä suomalaisen työvoiman palkkaamiseen.
Suomessa suuren suosion saavuttaneen North Outdoorin tavoitteena on laajentua Euroopan markkinoille lähitulevaisuudessa. Erityisesti Keski-Euroopan maat ovat yrityksen tähtäimessä.