Nice-Trading on tuttu yritys sporttibrändien maahantuonnista, esimerkkeinä Nutcase Helmets, 47 Brand ja Rip Curl. Tänä keväänä yritys otti kuitenkin askeleen uuteen, kun se käynnisti BioSteelin kuluttajamyynnin. Kyseessä on pohjoisamerikkalaisten huippu-urheilijoiden suosituin urheilujuoma- ja lisäravinnebrändi, joka on myös NHL:n virallinen urheilujuomakumppani.
– Olimme jo jonkin aikaa miettineet, että oikeanlainen lisäravinne tukisi tuoteportfoliotamme. Kun mahdollisuus saada BioSteelin edustus avautui meille kontaktiemme kautta, totesimme, että sekä aika että tuote ovat oikeat, Nice-Tradingin toimitusjohtaja Markus Hietamäki kertoo.
Asian ytimessä sokerittomuus, kofeiinittomuus ja elektrolyytit
BioSteel on verrattain uusi brändi, sillä sen tuotanto aloitettiin Kanadassa vuonna 2010. Tuoteperheen lähtölaukauksena oli halu luoda urheilujuoma, joka on aiempia vaihtoehtoja terveellisempi ja silti tehokas. Tuote tunnettiin ensin nimellä The Pink Drink. Hyvänmakuinen sokeriton ja kofeiiniton vaihtoehto, joka sisältää elektrolyyttejä ja takaa osaltaan taatusti puhtaat tulokset myös doping-testeissä kiinnosti heti. Tuotteen maine kasvoikin nopeasti nimenomaan ammattiurheilijapiireissä, ennen muun muassa NHL:ssä ja NBA:ssa. Tuossa vaiheessa BioSteelin myyntiä päätettiin onnistuneesti laajentaa myös kuluttajille.
BioSteeliin luottavat esimerkiksi jääkiekkoilija Connor McDavid, koripalloilija Luka Dončić, amerikkalaisen jalkapallon pelaaja Patrick Mahomes sekä jalkapalloilija Alphonso Davies; lajikirjo on siis huipullakin suuri. BioSteel on kaikkiaan laajasti mukana seura- ja liigatoiminnassa – myös Suomessa. Lisäpöhinää tuoteperheen ympärille tarjosivat Suomessakin tuoreesti jääkiekon MM-kisat, joissa BioSteel näkyi sekä virallisen yhteistyön kautta että NHL:n playoffseissa. BioSteel maistatti tuotteitaan näkyvästi myös Nokia Arenan Fan Zonella.
Nesteytys, nesteytys ja nesteytys
– Olemme tämän kevään kuluessa huomanneet niin tapahtumissa kuin muissakin yhteyksissä, että BioSteelin perusviestit toimivat. Tuotteen ydin on siinä, että kroppa toimii oikein. Oikea nesteytyshän on tärkeää kaikille ja kaikissa tilanteissa: vauvasta vaariin, huippu-urheilusta höntsäilyyn ja helteestä suomalaiseen saunaan. Erityisen ilahtuneita olemme olleet siitä, että sokerittomuuden ja kofeiinittomuuden viesti on saanut todella myönteistä vastakaikua treenaavien junnujen perheissä, Hietamäki kuvailee.
BioSteelin reitti suomalaisiin kauppoihin saakka on vaatinut paljon työtä aina kaupan kanssa käytävistä neuvotteluista käytännön asettamiin vaatimuksiin. Nice-Tradingissa on ruodittu aiheita ravitsemuksesta elintarvikealan tullilainsäädäntöön, viestinnästä ja markkinoinnista digiin sekä promootioihin. Jatkossa myös toimitukset sujuvat entistäkin vaivattomammin, kun tuotteiden tuotanto lähiaikoina aloitetaan Saksassa.
Teksti: Pia Jännes
Kirjoittaja on viestintätoimisto Akvamariinin toimitusjohtaja. Akvamariini on BioSteelin kumppani viestinnässä ja markkinoinnissa.