Ulkoiluvaatteisiin keskittyneen Ullmaxin kasvu jatkuu. Vuonna 2022 yrityksen liikevaihto oli vajaat kuusi miljoonaa euroa, jossa kasvua oli noin 270 000 euroa. Vahvan kasvusuunnan uskotaan jatkuvan myös vuonna 2023, sillä vuodesta 2020 lähtien Ullmaxin kasvu on ollut lähes 50 prosenttia.
Yrityksen liiketoimintatapa on hieman erilainen, sillä tuotteita myydään kahta kanavaa käyttäen – sekä seura- ja yhdistystoiminnan välityksellä että verkkokaupan kautta.
– Mielestäni mielenkiintoisinta on se, että kasvumme jatkuu molemmissa myyntikanavissa. Vahva verkkokauppa on ehkä nykypäivänä itsestäänselvyys, mutta olen myös iloinen siitä, että seuratoiminta on edelleen vahvistunut merkittävästi sekä Suomessa että Ruotsissa, Ullmaxin toimitusjohtaja Fredrik Johnsson sanoo.
Jokainen Ullmaxin kehitystä pidempään seurannut on ehkä pannut merkille, että yrityksen tuotevalikoima on kasvanut merkittävästi viime vuosien aikana. Oltuaan alun perin pääasiallisesti alusasujen ja villasukkien valmistaja Ullmaxilla on nykyisin laaja valikoima tuotteita, kuten vaellushousuja, pilepuseroita ja tuulenpitäviä ulkoiluliivejä. Vuonna 2022 julkaistiin myös vaatemallisto, joka kehitettiin yhdessä tunnetun olympiatason ampumahiihtäjän Magdalena Forsbergin kanssa.
– Mallisto sai todella lämpimän vastaanoton asiakkaittemme keskuudessa. Tämän kokemuksen pohjalta jatkamme yhteistyötä Forsbergin kanssa myös tänä vuonna, ja odotamme sitä kovasti, Fredrik Johnsson sanoo.
Seuraavaksi lanseerataan upouusi Ullmax-kevätmallisto, jota voi pian tilata paikallisilta seuroilta ja Ullmax.fi-verkkokaupasta. Uusi mallisto käsittää muun muassa uudet ulkoiluhousut, pileliivin sekä lyhyt- ja pitkähihaiset merinovillaiset puserot.
– Liikeideamme on aika yksinkertainen. Valmistamme todella hyviä vaatteita, jotka helpottavat aktiivisen ulkoilun harrastamisen ja teemme sen hintaan, joka sopii lähes jokaisen lompakolle, Fredrik Johnsson toteaa.