Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

ISPO München 2022 – uusi ajankohta

ISPO München 2022 järjestettiin poikkeavaan aikaan, marraskuun lopulla (28.-30.11.2022). Kaksi kuukautta normaalia aiempi ajankohta oli alalla pitkään kaikunut toive. Tosin koronan myötä aikaistuneille tuotantoaikatauluille monelle toimijalle sopisi vieläkin varhaisempi ajankohta.

Rahtusen takavuosia pienempänä pidetyt messut keräsivät 1 700 näytteilleasettajaa ja noin 40 000 messuvierasta 117 eri maasta.

Kestävä kehitys ja innovaatiot olivat pääaiheita ISPO Münchenissä.  Messuilla oli selvästi nähtävissä, että urheiluvälineteollisuudessa erityisesti ulkoiluala on kestävän kehityksen edelläkävijä. Eikä kyse ole vain ympäristöystävällisten materiaalien innovatiivisesta käsittelystä, vaan koko arvoketjusta, suunnittelusta tuotantoon ja pakkaamiseen.

Kestävyys on ekologisuuden tärkein tekijä”, Schöffelin markkinointijohtaja Rainer Gerstner muistuttaen, että tuotemerkkien tehtävänä on tehdä kuluttajille selväksi, että kestävä kehitys myös maksaa enemmän.

PUSU näytillä

Puuppolan Suksi (PUSU) oli messuilla esittelemässä käsin tehtyjä suksia. PUSUn Matti Kovanen koki ISPOn heille hyväksi tapahtumaksi.
Viime talvena saatu ISPO Award tarjosi meille messuilla näkyvyysarvoa, jota muuten olisi ollut vaikea ansaita. Meillä oli tavoitteena löytää kansainvälisiä kontakteja ja eritoten jälleenmyyjiä. Nyt perkaamme messujen kontakteja ja kontaktien laatu näyttää hyvältä.

ISPOssa liikkuu ostajia, joiden hankintamäärät ovat valtavat ja PUSUn tuotantomäärät ovat maailman mittakaavassa aika pienet. Kovanen ei ole huolissaan kysyntäpiikistä.
Kapasiteetissamme on skaalautumisvaraa uusien toimitilojemme ansiosta. Emme tavoittele jättiläisten joukkoon pääsemistä.

Messuilta puuttuivat suuret suksivalmistajat, joita Kovanen kaipaa tuleviin ISPOihin.
ISPOn puolesta toivon, että kaikki urheilualan toimijat haluaisivat olla messuilla mukana, parempaakaan paikkaa ei ole olemassa.

Vaude Finlandin toimitusjohtaja Mika Kuusimäki koki ISPOn edelleen hyväksi tapahtumaksi.
Tapahtuma oli hyvä ja kaupallinen. Teimme tilauksia, ja ajankohta oli meille ihan hyvä. Moni messuvieras kaipasi suksimerkkejä, joiden puuttuminen jätti osan asiakkaista kotiin. Vauden osaston rakenne, jossa yläkerrassa oli showroom ja käytävätason alue kahvilalla ja kärkituotteilla oli toimiva. Showroomissa sai tehtyä työt rauhassa. Koronatauon jälkeen liikkeellä oli uusia kasvoja, joihin oli kiva saada myös kasvokontakti.

Seuraavan ISPOn ajankohtaa tai paikkaa ei ole vielä vahvistettu.

Jaa uutinen