Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Marimekko ja adidas julkaisevat kolmannen yhteistyömalliston

Marimekko ja maailman johtaviin urheiluvaate- ja -varusteyrityksiin kuuluva adidas yhdistävät jälleen voimansa ja lanseeraavat kolmannen, rajoitetun ajan saatavilla olevan yhteistyömalliston. Leikkisä ja ilmeikäs kevät- ja kesäkokoelma yhdistää Marimekon kuvio-osaamisen adidaksen urheiluvaateasiantuntemukseen. Kokoelmaa tähdittää Maija Isolan vuonna 1964 suunnittelema ikoninen Unikko-kuvio sekä Marimekko-logo, jota käytetään nyt ensimmäistä kertaa kuviona brändiyhteistyössä.

Mallisto kattaa monipuolisen valikoiman sekä urheiluvaatteita että -jalkineita, ja edellisten kokoelmien tapaan uusi kevät- ja kesämallisto ilmentää Marimekon ja adidaksen sitoutumista kestävien ratkaisujen käyttöön ottamiseen. Kokoelman avaintuotteissa on osin käytetty kierrätettyjä materiaaleja ympäristövaikutusten vähentämiseksi.

Meille on kunnia jatkaa yhteistyötä adidaksen kanssa tällä kolmannella, rajoitetun ajan saatavilla olevalla yhteistyömallistolla. Ikoninen kukkakuviomme Unikko ja Marimekko-logo saavat uuden ulottuvuuden raikkaissa pääväreissä adidaksen innovatiivisissa urheiluvaatteissa. Tavoitteenamme Marimekossa on aina ollut tuoda iloa ihmisten arkeen ja toivomme, että malliston rohkeat ja leikkisät mutta samalla funktionaaliset tuotteet inspiroivat ja energisoivat monia”, sanoo Marimekon luova johtaja Rebekka Bay.

Yhteistyömme ytimessä ovat hauskat, funktionaaliset ja esteettiset urheiluvaatteet, jotka heijastavat adidaksen ja Marimekon yhteisiä arvoja suunnittelussa. Yhteisenä tavoitteenamme on tuoda urheilu kaikille sekä kannustaa yhteisöämme nauttimaan liikkumisen tuomasta hyvinvoinnista niin sisällä kuin ulkona”, sanoo adidaksen urheilu- ja harjoitteluvaatteiden globaali johtaja Aimee Arana.

Kolmas adidas x Marimekko -yhteistyömallisto tulee saataville vaiheittain huhtikuusta 2022 alkaen adidaksen verkkokaupassa sekä valikoiduissa adidaksen ja sen jälleenmyyjien liikkeissä eri puolilla maailmaa.

Rajoitetun ajan saatavilla olevat brändiyhteistyöt lisäävät Marimekon kansainvälistä tunnettuutta ja tukevat näin yhtiön kansainvälistä kasvustrategiaa. Lisäksi yhteistyömallistot tyypillisesti tuovat Marimekolle lisenssituottoja. Ensimmäinen osa adidas-yhteistyöhön liittyvistä lisenssituotoista tuloutettiin Marimekon EMEA:n alueen liikevaihtoon vuoden 2021 ensimmäisellä neljänneksellä.

Jaa uutinen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email