Kaupan liitto on toteuttanut Asiakastyytyväisyys vähittäiskauppaan Suomessa -tutkimuksen. Intersportilla ovat tutkimuksen mukaan tyytyväisimmät sporttialan asiakkaat. Intersportin palveluskokemus, asiakastyytyväisyys sekä lojaliteetti nousivat myönteisesti esille.
Koronan tuomissa kuluttajatrendeissä korostuivat ympärivuotinen ulkoilu ja yksilölajit ja asioinnissa digitaalisiin ostokanaviin siirtyminen.
– Koronan myötä ihmiset löysivät ulkoilun uudelleen ja panostivat uusiin urheiluvarusteisiin. Myös yhä useamman asiakkaan katse suuntautui urheilukauppaan. Intersport on pystynyt tarjoamaan parhaat tuotteet ja brändit myös pandemian aikana. Asiakastoiveisiin pystyttiin vastaamaan myös digitaalisiin kanaviin panostamalla, Keskon vapaa-ajan kaupasta vastaava johtaja Sami Kiiski sanoo.
Kuluneen vuoden aikana Intersport on parantanut monikanavaista asiointikokemusta monin tavoin. Se on esimerkiksi lisännyt mobiilikäytettävyyttä sekä erilaisia, joustavia tilaamisen, noutamisen ja maksamisen tapoja.
– Urheilukauppa on palvelulaji ja monikanavaisuus siihen kiinteästi liittyvä konsepti. Parhaan asiakaskokemuksen tarjoamiseksi tarvitaan syvää ymmärrystä lajeista sekä asiakkaasta ja hänen tarpeistaan. Erinomaisesta palvelukokemuksesta myymälöissä ovat vastanneet Intersport-kauppiasyrittäjät tiimeineen. Lisäksi koulutamme myyjiämme jatkuvasti erityisesti lajituntemuksen osalta: heillä on muun muassa mahdollisuus suorittaa työnsä ohessa myös personal trainerin tutkinto, Kiiski kertoo.