Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Urheilukauppa jätti koronan taakseen

Kuluvan vuoden tammi-elokuussa urheilukauppa kasvoi viime vuodesta 13,4 prosenttia ja on yli viisi prosenttia edellä koronaa edeltäviä vuosia. Muotikaupassa tilanne on toinen. Vaikka tammi-maaliskuussa kasvua viime vuoteen oli peräti 8,1 prosenttia, on ala edelleen liki viidenneksen jäljessä koronaa edeltävästä ajasta.

Korona-aikana alan suurin muutos oli kaupankäynnin siirtyminen muotikaupoista urheilukauppoihin. Varsinkin kenkäkauppa siirtyi merkittävästi urheilukauppoihin.

Urheilukauppa on kotoiluajan voittajia, koska se on vastannut lisääntyneisiin harrastusajan tarpeisiin ja rennon muodin nousuun. Pyöräilyn ja muun välinekaupan lisäksi urheilukauppojen vaatemyynti on jatkanut kasvuaan, Muoti- ja urheilukauppa ry:n toimitusjohtaja Velimatti Kankaanpää kertoo.

Verkkokaupan vahva kasvu jatkuu edelleen. Esimerkiksi vaatteiden normaalivuoteen verrattuna verkkomyynti kasvoi tammi-elokuussa 150 prosenttia ja viimevuoteenkin verrattuna 25 prosenttia.

Verkko-ostoksissa varsinainen loikka tapahtui viime vuonna. Muodin verkkokauppa muista EU-maista kasvoi vuoden alusta 12 prosenttia, mutta urheilun laski 8,2 prosenttia, Kankaanpää tarkentaa.

Jaa uutinen