Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Scandinavian Outdoorin myynti kasvoi kohisten

Scandinavian Outdoorin myynti kasvoi koronavuoden aikana verkossa jopa 70 prosenttia. Positiivinen kehitys jatkui vahvana myös retkeilyketjun myymälöissä. Kasvun haasteena on ollut ajoittainen huono saatavuus, sillä retkeilyn suosio ei näytä laantumisen merkkejä.

Kaiken kaikkiaan Scandinavian Outdoorin liikevaihto kasvoi 22,4 miljoonaan euroon ja liikevoitto 1,8 miljoonaan euroon tilikaudella 20/21. Myynnin kehittyminen näkyi ennen kaikkea verkkokaupassa. Myös myymälöiden kokonaismyynti kasvoi viisi prosenttia siitä huolimatta, että pandemian aikana osa myymälöistä oli kokonaan suljettu ja osa avoinna supistetuin aukioloajoin.

Myynnin huikea kasvu johtuu osittain ennennäkemättömästä retkeilybuumista, mutta olemme myös uudistaneet strategiaamme ja panostaneet muun muassa verkkokaupan asiakaskokemukseen. Asiakas haluaa tuotteen nopeasti ja helposti, niinpä olemme tehneet hartiavoimin töitä toimitusajan nopeuttamiseksi. Tästä olemme saaneet myös paljon kiitosta asiakkailta, toimitusjohtaja Johanna Rantala kertoo.

Scandinavian Outdoorin tunnusluvut 2020/03 2021/03
Liikevaihto (1000 e) 17 753 22 384
Liikevoitto (1000 e) 145 1 832
Liikevoitto % 0,82 8,19

Jaa uutinen