Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Maksujätti Klarna selvitti pandemian vaikutusta pukeutumistrendeihin ja ostokäyttäytymiseen

Ehandel.fi -sivusto referoi maksujätti Klarnan tekemää tutkimusta, johon vastasi 15 000 kansainvälistä kuluttajaa, joukossa 1 090 suomalaista.

Suomalaisten osalta tutkimus paljasti esimerkiksi sen, että nyt panostetaan mukavalta tuntuvaan juhla- ja toimistopukeutumiseen. Yhtäältä suomalaiset miehet ovat tulleet entistä muotitietoisemmiksi.

Tutkimuksesta selviää myös, että monet odottavat kuitenkin etätyön jälkeistä muotia ja pukeutumismahdollisuuksia. Leijonanosa suomalaisista, 58 prosenttia, uskoo pukeutuvansa jatkossa juhlavammin kuin ennen pandemiaa. Lisäksi 26 prosenttia suomalaisista aikoo käyttää jatkossa mukavampia vaatteita toimistolla.

Tärkein vaatekappale pandemian aikana:
Suomi: verkkarit (30 %)
Ruotsi: verkkarit (43 %)
Norja: ulkoiluvaatteet (31 %)
USA: paita (28 %)
UK: yöpuku (27 %)

Onko pandemia vaikuttanut muodin ostohalukkuuteen – ja jos joo, miten:
Suomi: ostan enemmän (7 %), ostan vähemmän (19 %), ostan eri tuotteita (18 %), ei vaikutusta (48 %)
Ruotsi: ostan enemmän (14 %), ostan vähemmän (26 %), ostan eri tuotteita (12 %), ei vaikutusta
(37 %)
Norja: ostan enemmän (17 %), ostan vähemmän (21 %), ostan eri tuotteita (21 %), ei vaikutusta (31 %)

Näiden tuotteiden myynti laski keväällä 2021 (tammi-toukokuu):
Suomi: maskit (-18 %), tohvelit (-16 %), pyjamat (-15 %)
Ruotsi: maskit (-23 %), joustava bleiseri (-19 %), trikoomekko (-16 %), ulkoiluvaatteet (-13 %)
USA: tohvelit (-17 %), verkkarit (-13 %), ulkoiluvaatteet (-12 %)
UK: tohvelit (-17 %), pyjamat (-13 %), verkkarit (-12 %)

Jaa uutinen