Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Kivijalan asiakasmäärät laskussa – verkko kasvussa

Urheilukaupan kokonaismyynti kääntyi syyskuussa kasvuun, mutta tammi–syyskuun kumulatiivinen kehitys on edelleen -1,9 % pakkasella.

Pitkän aikavälin sääennusteita odotetaankin nyt hartaasti.

– Kävijämäärät ovat edelleen matalammat viime vuoden vastaavaan aikaa verrattuna. Suurimpana yksittäisenä syynä on etätyön jatkuminen. Varsinkin kaupunkien keskustoissa asiakasmäärät ovat alhaalla, Muoti- ja urheilukauppa ry:n toimitusjohtaja Veli-Matti Kankaanpää kertoo.

Urheilukauppojen ja -osastojen myynti kasvoi syyskuussa 7 prosenttia. Urheiluvaatemyynti kasvoi 5,4 ja urheilujalkineiden 5,8 prosenttia. Samaan aikaan vaatteiden verkkomyynti on kasvanut vuoden alusta tasaisesti joka kuukausi noin 100 prosenttia. 

– Vuosikymmeniin ei alalla ole katsottu pitkän aikavälin sääennusteita ja odotettu näin hartaasti kunnon talvea koko maahan. Etelä-Suomeenkin saisi tällä kaudella tulla lunta ja talviurheilulle suotuisat säät, Kankaanpää toivoo.

Jaa uutinen