Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Lidl järjesti sneaker-mellakan

Ruokakauppana tunnettu Lidl työntyy silloin tällöin myös sporttikaupan puolelle. Huhtikuun lopulla saksalainen kauppaketju toi markkinoille retrohenkiset sneakerit. Mallistoon kuuluvat myös tennissukat sekä t-paita. Katulenkkareita oli varattu kymmeniätuhansia pareja, mutta kaikki myytiin loppuun aamun ensimmäisinä tunteina.

Tuotteet tulivat myyntiin Lidl Suomen myymälöihin Hangosta Sodankylään sekä Sportyfeel.fi-verkkokauppaan torstaina 23.4. Verkkokaupasta lenkkarit loppuivat minuuteissa, ja myymälöistä laarit tyhjenivät heti kauppojen ovien auettua. Aamun ensimmäisten tuntien aikana tossut myytiin loppuun koko Suomesta.

Suosioon oli varauduttu, mutta lenkkareiden kysyntä yllätti kauppaketjun kuitenkin täysin.

– Olimme varautuneet pöhinään, mutta emme tällaiseen ostoryntäykseen. Nyt täytyy alkaa heti selvittämään, voisimmeko vielä saada lisää lenkkareita Suomeen. Sukkia ja t-paitoja on kaupoissa vielä saatavilla, Lidlin kampanjapäällikkö Meri Aalto kertoo.

Tuotteiden lanseeraus alkoi aprillipäivänä 2019, jolloin ketju kertoi tuovansa sneaker-malliston kauppoihin. Aprillipila meni niin hyvin läpi ja kysyntä muodostui niin kovaksi, että ketju päättikin toteuttaa pilansa. YouSportin toimitus arvelee, että kyse oli erittäin taitavasti suunnitellusta kuluttajakyselystä ja ennakkomarkkinoinnista.

Kampanjan jälkeen esille nousivat kyseisten kenkien valmistukseen liittyvät eettiset sekä ympäristölliset ongelmat. Värikkäiden sneakereiden myyntihinta oli 14,99 euroa.

 

Lähde Lidl tiedote

Jaa uutinen