Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Amer Sports Suomi uusi organisaationsa

Amer Sports uusi myyntiorganisaatiomalliaan vuodenvaihteessa. Vanha portfoliomalli on tehokas, kun organisaatiota rakennettaan. Ylläpitoon ja toiminnan tehostamiseen se ei ole niin toimiva. Käytännössä uudistus tarkoittaa, että jatkossa yhtiö toimii jälleen brändien kautta Brand-Direct -mallilla. 

Tämä tarkoittaa, että jatkossa kaikilla Amer Sportsin brändeillä (Salomon, Arc’teryx, Peak Performance, Atomic, Suunto, Wilson ja Precor) on oma myyntiorganisaationsa ympäri maailmaa. Tämä muutos antaa brändeille täyden vastuun koko toimitusketjusta tuotteen suunnittelusta myyntiin ja asiakaspalveluun saakka. Uudessa mallissa brändit voivat toimia joustavammin ja nopeammin muuttuvassa maailmassa. Samaan aikaan Amer Sports tarjoaa brändeille kuitenkin yhteisiä myynnin tukipalveluita.

Suomen-organisaation päällä on Nordic-organisaatio, ja esimerkiksi Salomonia johdetaan Norjasta käsin. Nordicin yllä on EMEA, ja seuraavassa portaassa ovat kiinalaiset omistajat.

”Meillä on nyt suorempi ja nopeammin reagoiva organisaatio. Tämä luo meille kuitenkin suuren vastuun, ettemme siiloudu liikaa brändien sisään, vaan näemme myös yhteistyön voiman”, kertoo Frey Abrahamsson, joka toimii nykyään Finland Market Manager -roolissa. 

Amer Sports on saanut päätökseen pari vuotta sitten ostamansa Peak Performancen sulauttamisen yhtiöön. Reilu vuosi sitten sijoittajakonsortio, johon kuuluvat kiinalainen ANTA Sports Products Limited, aasialainen yksityinen pääomasijoitusyhtiö FountainVest Partners, Lululemonin perustaja Chip Wilsonin sijoitusyhtiö Anamared sekä teknologiajätti Tencent, lunastivat Amer Sportsin osake-enemmistön. Uuden omistajan vaikutukset Suomessa ovat olleet vähäiset.

”Kiinalaisten omistajien fokuksessa ovat Kiinan markkinat. Nyt keskiössä on enemmän sporttinen elämäntapa kuin sekunnit ja kilometrit.”

Amer Sports Nordicille avataan uusi pääkonttori Osloon keskustan ja lentokentän välissä sijaitsevaan Snö-keskukseen. Sinne tulee myös Atomic Pro Center. Snö on huikea kompleksi, jossa on mm. sisäladut sekä -laskettelurinteet.

Tärkeät kauppakumppanit

Premium Partner -verkoston kautta Amer Sports tarjoaa uusia kuluttajakokemuksia brändikohtaisten myyntitiimien avulla. Näin kyetään aiempaa paremmin tukemaan jälleenmyyjien toimintaa.

 

AMERS SPORTS SUOMI Oy -organisaatio

Salomon

MYYNTI

Frey Abrahamsson, Market Manager
Juha Mulari, aluemyyntipäällikkö Softgoods
Minna Lustila, aluemyyntipäällikkö Softgoods
Jerry Ruhanen, aluemyyntipäällikkö Softgoods
Pasi Kilpinen, Smart Service Rep
Vesa Mikkonen, aluemyyntipäällikkö Winter Sport Equipment
Pekka Savukoski, aluemyyntipäällikkö Winter Sport Equipment

Jaakko Liimatainen, aluemyyntipäällikkö Winter Sport Equipment

 

MARKKINOINTI

Sarianne Tuomisto, Marketing Manager Nordic

Ville Norppa, Shopper Marketing

Jonne Eskola, IMME Run&XC
Jari Kauppinen, IMME Alpine&Outdoor


Atomic

Antti Jatkola, aluemyyntipäällikkö

Suunto

Esko Perälä, aluemyyntipäällikkö Suunto
Vesa Toivonen, Head of Suunto, EMEA North

Wilson Racket

Karri Kauko, aluemyyntipäällikkö Racket & Team

Wilson Golf

Tuomas Korpi, aluemyyntipäällikkö
Katja Remes, Marketing Executive Nordic

Peak Performance

Jari tanninen, Maajohtaja

Virva-Tuulia Rauhansalo, myynti

Mari    Rönnqvist, myynti

Mikko Anttila, myynti

Heli Tiainen, asiakaspalvelu

 

Precor

Harri Laakso, Business Manager

Jan Vorselman, Strategic Account Manager

Eetu Koponen, Sales Representantive

Juuso Muhonen, Huolto

Jaa uutinen